close menu

Ξάνθου 5, 167 77 Ελληνικό

Κλείστε ραντεβού 210 96 31 269

ygeiaphysio.intranet - Header Section

ygeiaphysio.intranet - Main Section

Στατικές διατάσεις. Εχθρός ή φίλος;

 Πολλοί αθλητές και προπονητές πιστεύουν στην αποτελεσματικότητα των στατικών διατάσεων κατά την προθέρμανση πριν την προπόνηση για να αποτρέψουν τραυματισμούς ή για να βελτιώσουν τις επιδόσεις. Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ξοδεύουν καθημερινά ώρες προσπαθώντας να αγγίξουν τα δάχτυλα των ποδιών με τα χέρια τους.

 

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

  • Οι στατικές διατάσεις (για χρονικό διάστημα > 20 sec και στο τέλος του διαθέσιμου εύρους κίνησης) ΠΡΙΝ την προπόνηση-άθλημα όχι μόνο δεν συντελούν στην πρόληψη τραυματισμών, αλλά αντίθετα έχουν να επιφέρουν αρνητικές επιδράσεις στην απόδοση των αθλητών.
  • Ειδικά σε αθλήματα που απαιτούν δύναμη, ισχύ και εκρηκτικότητα η εφαρμογή στατικών διατάσεων επιφέρει μείωση της επίδοσης, μειωμένη αλτική ικανότητα, μειωμένο χρόνο αντίδρασης και μειωμένη ισορροπία.
  • Η στατική διάταση προκαλεί αλλαγές στην συμμόρφωση του μυός και μπορεί να επηρεάσει την σχέση μήκους-τάσης των μυών προκαλώντας αρνητικές επιδράσεις και στην δύναμη.
image

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ

  • ΟΧΙ στατικές διατάσεις πριν την προπόνηση και κατά την προθέρμανση.
  • Αντί αυτών προτείνονται δυναμικές διατάσεις στις οποίες ο αθλητής κινεί μια άρθρωση γρήγορα σε όλο το εύρος κίνησής της.
  • Μιμητικές ασκήσεις, κινήσεις δηλαδή που μιμούνται την δραστηριότητα που θα ακολουθήσει.
image